Entertainment News

What really happened to Bridget Otoo at Metro TV, Manasseh Azure gives full details

Ghanaian Broadcast journalist, Bridget Otoo has been off-air for some time now after quitting her job with the Adesawe based media house.

Recently, Metro TV announced Bridget Otoo as its latest news anchor and she was expected to start work on Tuesday, August 3rd, 2021 but that did not happen.

According to reports, people from the Nana Addo government threatened Metro TV’s management over Bridget Otoo’s employment because she is a known supporter of the NDC.

The rumours have finally been confirmed by undercover Journalist who goes by the name Manasseh Azure

Manasseh took to his Facebook page to confirm the incident and shared a vivid account of what really happened to Bridget Otoo when she reported for work.

Read his full post below;

WHAT HAPPENED TO BRIDGET OTOO AT METRO TV?

My sources have told me what happened when Metro TV announced that Bridget Otoo, who is outspoken on social media on issues of governance. This is what my sources within the organisation say:

1. Bridget Otoo was supposed to read the news yesterday. But as she was making up, there was enormous pressure to stop her from going on air.

2. The MD said he would not stop her, so a powerful man in the business stormed the station with a motorcade. Some “powers from above” were not happy that the outspoken lady was being asked to read the news. Bridget was stopped from going on air.

3. The chief instigator of the anti-Bridget Otoo agenda is a certain powerful man within Metro TV, who was sending negative screenshots about Bridget Otoo to management and some government officials.

4. Randy Abbey reportedly boycotted hosting Good morning Ghana today in protest against the treatment meted out to Bridget Otoo.

5. Following the bad press Metro TV has received, the man who stormed the station with the motorcade reportedly called Bridget Otoo and pleaded with her to return and that the “misunderstanding” was being resolved.

6. Bridget Otoo is currently at the station and is likely to read the News on Metro TV this evening. The nature of the resolution is not known to this writer.

7. Metro TV is owned by the Jospong Group of Companies, a business that depends mainly on government contracts and has been the subject of many corruption scandals. Some of these scandals are the GYEEDA Scandal, Subah Scandal, Waste Bins Scandal, Robbing the Assemblies Scandal.

8. In 2013, the World Bank blacklisted Zoomlion from bidding for government contracts. According to the World Bank, Zoomlion acknowledged “misconduct impacting the World Bank-financed the Emergency Monrovia Urban Sanitation Project in Liberia.”

“The company paid bribes to facilitate contract execution and processing of invoices,” the World Bank said in a press statement that is still on the website of the Bank.

9. It wasn’t a PR gimmick or publicity stunt. It’s a coup against free speech that courted so much bad press that the coup-makers retreated with their tails between their legs.”

See his post below

riddimsghana

All trademarks and copyrights on this page are owned by their respective owners. © Copyright 2021, All Rights Reserved.

Related Articles

Share your thoughts with us

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Back to top button